Beställ intyg från Nässjö kommun
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som arbetar eller har arbetat i Nässjö kommun beställa arbetsgivarintyg, inkomstintyg, intyg om förlorad arbetsinkomst, tjänstgöringsintyg och årsinkomst till Försäkringskassan.
- Arbetsgivarintyg
Innehåller uppgifter om när och hur mycket du har arbetat, samt vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. - Inkomstintyg
Innehåller uppgifter om anställning och inkomst. - Intyg om förlorad arbetsinkomst
Används när du behöver styrka vilken arbetsinkomst du förlorat för att t.ex. medverka i fackliga möten eller andra aktiviteter. - Tjänstgöringsintyg
Innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Används för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning. - Årsinkomst till Försäkringskassan
Nässjö kommun lämnar inkomstuppgifter via Försäkringskassans webbtjänst.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 3 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök webbplatsen för mer information om hur du lämnar klagomål,
Lämna ett klagomål enligt GDPR, IMY.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@nassjo.se
Lönekontoret
lonearenden@nassjo.se
0380518000 (växel)